آشنایی با عالم فرزانه؛ علامه امینی

۱۳۹۶/۰۱/۲۰ ۰۹:۵۹:۱۲

یکی از اشخاصی که مایه افتخار ایرانیان در نجف اشرف به حساب می آید، "شیخ عبدالحسین شیخ احمد امینی نجفی" مشهور به علامه امینی است که بازدید از منزل و کتابخانه وی یکی از برنامه های فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان جهت آشنایی با فضائل و زندگی نامه این عالم گرانقدر است.

به گزارش خبرنگار اعزامی لبیک از نجف اشرف،یکی از اشخاصی که مایه افتخار ایرانیان در نجف اشرف به حساب می آید، "شیخ عبدالحسین شیخ احمد امینی نجفی" مشهور به علامه امینی است که بازدید از منزل و کتابخانه وی یکی از برنامه های فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان جهت آشنایی با فضائل و زندگی نامه این عالم گرانقدر است.

یکی از آثار به جا مانده و ماندگار از این عالم والا قدر، کتاب دائره المعارفی "الغدیر" است که حاصل 40 سال زحمت اوست. ایشان برای تالیف این کتاب به کشورهای مختلف سفر کرد و در کتابخانه های بزرگ اسلام مشغول مطالعه پیرامون تالیف این کتاب شدند. چنانکه به گفته خود، ده هزار جلد کتاب را بدقت مطالعه و استنساخ و به صد هزار رساله مراجعه کرده است.

تاریخچه زندگی علامه امینی:

متولد سال 1257 ه.ق و متولد روستای "سردها" از توابع شهرستان سراب است. دوره ای از زندگی خود را در تبریز گذرانید و بعد از اینکه اقدام به تالیف و جمع آوری کتاب الغدیر نمود به نجف اشرف نقل مکان کرد و تا لحظه وفاتش در نجف ماند. در سن 83 سالگی دیده از جهان فرو بست و در جوار مولای متقیان امیر مومنان علی(ع) و در کتابخانه اش بخاک سپرده شد.

ازعلامه امینی دست نوشته و کتب مختلفی در محل زندگی ایشان موجود است. همچنین به همت او در جوار محل زندگی اش کتابخانه ای احداث گردید که امروزه برای مطالعه طلاب قابل استفاده است.

کتابخانه از دو قسمت محل نگهداری کتاب و محلی برای مطالعه تشکیل شده است که کتب و نسخ قدیمی در آنجا نگهداری می شود. عکاسی از طبقات بالایی کتابخانه محدودیت دارد و تصاویری که ثبت شده از طبقه اول این کتابخانه عظیم است.

ارسال نظر