همه سفیدپوش اند و بی نام و نشان‌...

۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۰۷:۵۸:۱۹

شاید از شیرین‌ترین لحظات حضور در سرزمین وحی همین لبیک ها و الله اکبرهایی است که به شوق طواف کعبه بر لبهای هر شخص جاری می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج،یکی دیگر از اعمال مستحبی که معمولا حاجیان حج تمتع در مکه مکرمه طی دوران حضورشان به جای می آورند، عمره مفرده مستحبی است که آن را به نیابت از طرف ملتمسین دعا یا اصالتا از طرف خودشان انجام می دهند. البته نکته قابل تامل این است که آن دسته از زائرانی که آغاز ماه جدید قمری(ماه محرم) را در مکه باشند، می توانند عمره مفرده دیگری را برای خودشان به جای آورند.

کاروان اساتید دانشگاهیان برای انجام عمره مفرده، یک بار دیگر احرام بسته و با سردادن تلبیه، عمره مستحبی دیگری را لبیک گویان از مسجد تنعیم آغاز کردند.

شاید از شیرین‌ترین لحظات حضور در سرزمین وحی همین لبیک ها و الله اکبرهایی است که به شوق طواف کعبه بر لبهای هر شخص جاری می گردد. خوشا به سعادت آنانی که‌ اسرار و رموز طواف، سعی صفا و مروه و مناسک را درک کرده اند. چه میهمانی پربرکتی است، همه سفیدپوش اند و بی نام و نشان‌. فقط و فقط همگان به بندگی خاص خالقشان می اندیشند. با همان نامی صدایش می‌کنند که حضرت موسی(ع) او را در طور صدا کرد. گویا همه با دستان تهی و کشکول های گدایی به او پناه آورده‌اند. از خدا می خواهند که از شر بداندیشان در امان مانده و عافیت دین و دنیا را خواستارند.

بعد از هفت دور طواف کعبه، در پشت مقام ابراهیم و جایی که ‌جهانیان به حج دعوت شدند نماز به جای می آورند. سعی صفا و مروه می کنند، حلق یا تقصیر نموده، طواف نسا انجام داده و با خواندن نماز طواف نساء از احرام خارج می شوند. باشد که بتوانیم اسرار این همه نشانه ها را دریافته و به آثار و برکات آن واقف شویم.

ارسال نظر