از برگزاری سلسله مباحث غدیریه تا تغییر نام جوانترین حاجی کاروان دانشگاهیان در مکه مکرمه

۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۰:۰۳:۳۴

آخرین‌ جلسه سلسه مباحث غدیریه با موضوع استدلال عقلی، تفسیری و حدیثی در خصوص حقانیت مکتب اهلبیت(ع) توسط حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی در کاروان حج دانشگاهیان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،آخرین‌ جلسه سلسه مباحث غدیریه با موضوع استدلال عقلی، تفسیری و حدیثی در خصوص حقانیت مکتب اهلبیت(علیهم السلام) توسط حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی در کاروان حج دانشگاهیان برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین کاشانی ضمن بیان مطالبی با استناد به کتب و روایتهایی از اهل فن، شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) را تشریح و بیان نمود که اثبات این واقعه تلخ از آنجایی اهمیت پیدا می کند که می تواند زمینه ای برای اثبات عدم حقانیت جریان مخالف باشد، وگرنه اعتبار و عصمت حضرت فاطمه(س) بالاتر از شهادتش می باشد. این مسئله از آنجایی مهم است که نشان می دهد دیگران حق نیستند و در این زمینه اهتمام بر توهین، قصد حمله و جسارت به وی کفایت خواهد کرد.

وی افزود: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اصطلاح مفهوم ساز بوده و در اثبات نفاق حائز اهمیت است. چه بسا بر اساس منابع موجود، اظهار ندامت و پشیمانی نفر اول در توهین به ساحت مقدس و حرمت دختر رسول اکرم(ص) نیز مشهود است. از طرف دیگری واجب دانستن کتمان حادثه از سوی آنان دلیل محکم دیگری بر اثبات حقانیت موضوع است.

عصمت بها گرفته از وجود مقدسش

عفت پناه یافته در زیر معجرش

در ادامه این جلسه، جوانترین حاجی کاروان و آن نوجوان سیزده ساله، بنام رادین ارباب اعلام نمود که با مشاورت خانواده تصمیم گرفته است نام خود را در سرزمین وحی تغییر دهد. وی به یاد مظلومیت ائمه معصوم بقیع و به برکت نزول آیات الهی بر پیامبر رحمت در شهر مکه مکرمه، نام محمدسجاد را برای خود برگزید.

و اما با نزدیک تر شدن به انتهای دوره سفر حج و شنیدن صدای پای ماه محرم، دلتنگی های حاجیان حاضر در مکه مکرمه و دانشگاهیان را بیشتر نموده است.حاج مهدی عسگری از خادمین کاروان و مداح اهل بیت (علیهم السلام) نیز با مرثیه خوانی، حال و هوای معنوی خاصی به این جلسه بخشید.

در ادامه،حجت الاسلام والمسمین سرلک گفت: به خاطر اعتبار ائمه معصوم و اهل بیت (علیهم السلام) است که با توسل به آنها می توان راه خدایی را پیدا نمود. در واقع رسیدن به توحید و بندگی، سیر و سلوک‌ در مسیر خدایی است که اهل بیت (علیهم السلام) معرفی نموده اند و توصیف آل الله در این زمینه، توصیف بجا و درستی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک ادامه داد: در فرصت باقی مانده از سفر حج ادعیه، راز و نیاز و عبادت هایمان را فقط برای خدا انجام و تقرب خویش به خالق یکتا را بیشتر نماییم.

وی افزود:در واقع روش آل الله و حضرت سیدالشهدا(ع) هم به خاطر سلوک در مسیر خدا بود که طفل شش ماهه، یاران و جوانانش را فدا نموده و تمامی مصائب و سختی ها را به جان خریدند.

پایان بخش این مراسم معنوی با ذکر مصیبت و توسل به ارباب بی کفن از طرف حاج آقای سرلک همراه گردید.

ارسال نظر