مرحله نخست اعزام کاروانهای دانشجویی به مشهد مقدس و قم در قالب طرح «فصل همعهدی» با حضور ۱۱۰۰ دانشجو به پایان رسید.
آغاز ثبتنام دوره جدید از ۲۰ تیرماه
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی لبیک، پرونده مرحله نخست اعزام کاروانهای دانشجویی به مشهد مقدس و قم در قالب طرح معنوی «فصل همعهدی» با اعزام ۱۱۰۰ دانشجو بسته شد.
آخرین گروه از زائران این دوره، شامل دانشجویان دانشگاههای شاهد و هنر تهران به همراه جمعی از زائران عمرهگزار، روز گذشته (دوشنبه) راهی مشهد مقدس شدند تا ضمن زیارت بارگاه منور رضوی، تا ایام عاشورای حسینی در این شهر حضور داشته باشند.
بر اساس آمار ارائهشده، از ابتدای خردادماه تاکنون در مجموع ۱۱۰۰ دانشجو در قالب این طرح به مشهد مقدس و قم مقدسه اعزام شدهاند که نشاندهنده استقبال گسترده جامعه دانشگاهی از این برنامه فرهنگی-زیارتی است.
ثبتنام دوره جدید از ۲۰ تیرماه
سرپرست سفرهای زیارتی داخلی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: مرحله دوم ثبتنامهای طرح «فصل همعهدی» از ۲۰ تیرماه آغاز میشود و دانشگاهها میتوانند از طریق شوراهای هماهنگی عمره و عتبات استانی در سراسر کشور نسبت به ثبتنام اقدام کنند.
این دوره با هدف بهرهمندی بیشتر گروههای مختلف دانشجویی، برای سه گروه زیر پیشبینی شده است:
· معرفتجویان حوزوی
· فعالان فرهنگی و سیاسی دانشگاهها
· شرکتکنندگان در اردوهای پس از سفر عمره و عتبات
گفتنی است اعزامهای مرحله جدید از شهریورماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
مهلت ثبتنام زائر اولیها تا ۴ تیر
سرکار خانم اجاقی، مسئول اجرایی طرح، با اشاره به انجام قرعهکشی اعزام دانشجویان زائراولی به مشهد مقدس، اظهار داشت: منتخبان این طرح تا پایان روز ۴ تیرماه فرصت دارند نسبت به نهاییسازی ثبتنام و بارگذاری مدارک موردنیاز در سامانه اقدام کنند.
وی افزود: دفاتر شوارهای استانی عمره و عتبات هماکنون در حال انجام فرآیندهای تکمیلی از جمله تأیید مدارک و کاروانبندی برای آغاز اعزامها هستند و توصیه میشود منتخبان هرچه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام نمایند.
نظر دهید